jee.pl

Blog tematyczny o komputerach, internecie i szeroko pojętych nowych technologiach.

Komputer

Outsourcing IT – jakie usługi obejmuje i w jakiej formie jest świadczony?

Outsourcing IT – jakie usługi obejmuje i w jakiej formie jest świadczony?

Własny dział informatyczny w firmie nie jest konieczny, by korzystać z pełnej obsługi IT. W jakich wariantach dostępny jest outsourcing IT?

Obecnie outsourcing IT jest dostępny w różnych formach, które można dobrać w zależności od konkretnych potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa. Jakie usługi obejmuje tego typu obsługa informatyczna? Jak wybrać optymalne rozwiązanie dla swojego biznesu?

Bieżąca obsługa informatyczna firmy

W tym przypadku outsourcing IT obejmuje najszerszą gamę usług, które potrzebne są firmie do sprawnego działania obszaru IT. Wsparcie oferowane jest w różnych formach – telefonicznie, przez internet, a także z dojazdem do klienta, jeżeli pojawia się taka potrzeba.

W tym przypadku firmy informatyczne zajmują się między innymi monitorowaniem, konserwacją, bezpieczeństwem obszaru IT i codziennymi operacjami informatycznymi, na przykład w razie pojawienia się usterek sprzętowych albo problemów z działaniem oprogramowania.

Dostawcy usług IT często oferują różne poziomy wsparcia, od podstawowego po kompleksowe zarządzanie IT, dzięki czemu można dobrać je do własnych preferencji.

Taką usługę oferuje między innymi firma IT Center Warszawa, która prowadzi usługi informatyczne na rzecz przedsiębiorców z różnych branż. Więcej informacji o jej ofercie można uzyskać pod adresem: https://itcenter.pl/oferta/obsluga-informatyczna/outsourcing/

Outsourcing projektów IT

W przypadku określonych projektów IT można zlecić opracowanie, wdrożenie i zarządzanie tymi działaniami zewnętrznym wykonawcom. 

W takim przypadku outsourcing IT może być prowadzony między innymi w poniższych obszarach: tworzenie oprogramowania, projektowanie stron internetowych, konfiguracja sieci lub wdrażanie oraz integracja systemów informatycznych. 

Outsourcing w tym właśnie zakresie umożliwia korzystanie ze specjalistycznej wiedzy na potrzeby krótkoterminowych projektów bez długoterminowych zobowiązań, dlatego jest on dla wielu firm bardzo korzystnym rozwiązaniem.

Outsourcing pomocy technicznej – help desk

Outsourcing prowadzony w ramach pomocy technicznej w razie pojawienia się problemów jest powszechną praktyką. Tego typu usług najczęściej określana jest jako help desk.

W tym przypadku w celu rozwiązywania problemów wystarczy skontaktować się z firmą prowadzącą outsourcing IT, z którą ma się zawartą umowę. Jej pracownicy mogą następnie zapewniać wsparcie zdalnie lub w razie potrzeby pomoc techników na miejscu, na przykład w mieście Warszawa, gdy to tam działa firma oferująca usługi informatyczne.

Outsourcing usług w chmurze

Cloud computing, czyli usługi chmurowe również pozwalają na outsourcing różnych działań IT, takich jak przechowywanie danych, korzystanie z aplikacji czy usług w chmurze. 

Zamiast utrzymywać własne serwery i infrastrukturę przedsiębiorca może w tym przypadku wykorzystać zasoby dostawcy. Najpopularniejsze usługi w chmurze obejmują infrastrukturę jako usługę (IaaS), platformę jako usługę (PaaS) i oprogramowanie jako usługę (SaaS).

Jak wybrać optymalny outsourcing IT dla firmy?

Jako że outsourcing IT jest dostępny w wielu wariantach, kluczowe staje się wybranie takiego, z którym przedsiębiorstwo będzie mogło uzyskać najwięcej korzyści.

Dobierając usługi outsourcingowe dla przedsiębiorstwa, konieczne jest uwzględnienie wielu czynników, do których zaliczane są między innymi potrzeby firmy, jej branża, sposób prowadzenia działalności, dostępny budżet, oczekiwany czas i sposób reakcji na pojawiające się problemy.

Warto skonsultować się z doświadczoną firmą z branży IT, która prowadzi outsourcing IT w różnych wariantach, aby uzyskać porady dotyczące doboru najlepszych rozwiązań informatycznych.

Udostępnij